REKRUTACJA DO ŻŁOBKA
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan dnia

RAMOWY HARMONOGRAM DNIA

Godzina

Elementy harmonogramu dnia

Czynności każdego dziecka

6:00 – 8:00

Początek dnia – schodzenie się, dzieci, rozbieranie w szatni.

Dziecko jest rozbierane przez rodziców/opiekunów w szatni , gdzie może uczyć się współpracować w rozbieraniu. Żegna się z rodzicami, wita z personelem. Jest wprowadzane do innych dzieci.

6:00- 8:00

Zabawy swobodne

Bawi się swobodnie indywidualnie lub z opiekunką korzystając z przygotowanej przestrzeni i zabawek. Ma możliwość obserwowania zabaw innych dzieci. W niektórych z nich bierze udział‚ z pomocą opiekunki.

8:00 - 8:30

Mycie rąk przed posiłkiem (dotyczy każdego posiłku)

Obserwuje zabawy dzieci porządkujących salę.

Ma możliwość współpracy przy myciu rączek przed posiłkiem. Ubieranie śliniaków.

8:30 – 9:00

Śniadanie

Ma okazje obserwować przygotowania do posiłku.

Je posiłek jak najbardziej samodzielnie mając możliwość wyboru tego co i w jakiej ilości.

9:00 – 10:00

Zabawowe aktywności edukacyjne (do wyboru z zabaw proponowanych w różne strefy rozwoju)

Dziecko podejmuje dowolne aktywności zabawowe z wykorzystaniem przestrzeni, materiałów, rekwizytów i zabawek. Uczestniczy w zabawach lub zajęciach zainicjowanych przez opiekunki.

Organizacja zabaw polega na sukcesywnym zmienianiu środowiska edukacyjnego w jakim dziecko się bawi. Umożliwia dzieciom samodzielne przemieszczanie się, obserwowanie zabaw innych oraz rozwijanie własnych umiejętności.

10:00-11:00

Pobyt na powietrzu

Przebywa na powietrzu poza budynkiem. Możliwość werandowania, zabaw na placu zabaw. Zabawy i aktywności edukacyjne.

11:00- 11:30

Mycie rąk przed posiłkiem (dotyczy każdego posiłku)

Obserwuje zabawy dzieci porządkujących salę. Rozbieranie się/ współpracuje albo samodzielne rozbieranie po powrocie z dworu.

Współpracy przy myciu rączek przed posiłkiem.

11:30 - 12:00

Obiad

Ma okazje obserwować przygotowania do posiłku. Je posiłek jak najbardziej samodzielnie mając możliwość wyboru tego co i w jakiej ilości.

12:00 - 14.00

Odpoczynek

Odpoczywa, kiedy jest zmęczone.

Zwykle dzieci śpią mniej więcej o tej samej porze w łóżeczkach lub na leżaczkach.

14:00 – 14:30

Mycie rąk przed posiłkiem (dotyczy każdego posiłku)

Obserwuje zabawy dzieci porządkujących salę. Rozbieranie się/ współpraca albo samodzielne rozbieranie po powrocie z dworu.

Współpracy przy myciu rączek przed posiłkiem.

14.30 - 15.00

Podwieczorek

Ma okazje obserwować przygotowania do posiłku. Je posiłek jak najbardziej samodzielnie mając możliwość wyboru tego co i w jakiej ilości.

15.00 – 16:30

Zabawowe aktywności edukacyjne (do wyboru z zabaw proponowanych w różne strefy rozwoju)

Dziecko podejmuje dowolne aktywności zabawowe z wykorzystaniem przestrzeni, materiałów, rekwizytów i zabawek. Uczestniczy w zabawach lub zajęciach zainicjowanych przez opiekunki.

Propozycje zabaw edukacyjnych łącza w sobie elementy, umożliwiające wszechstronny rozwój: radość, odkrywanie nowych zjawisk, obserwowanie innych dzieci i rozwijanie osobistych umiejętności.

Dzieci zajmują się daną zabawą tak długo jak są nią zainteresowane.

 

Zakończenie dnia - pożegnanie

Żegna się z dziećmi i opiekunkami. Jest odprowadzany do rodzica.

Dziecko jest ubierane w szatni lub miejscu, w którym może uczyć się współpracować w rozbieraniu.

UWAGA:

Czynności higieniczne – zmiana pieluszek, mycie, podmywanie i odświeżanie dziecka odbywa się zgodnie z potrzebami dziecka, wtedy kiedy ono tego potrzebuje. Dbamy o intymność i utrzymanie relacji. Przewijanie odbywa się w kontakcie z dzieckiem, z delikatnością.

Data dodania: 2025-03-13 14:43:24
Data edycji: 2025-10-02 14:40:07
Ilość wyświetleń: 207

Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią

Carolyn Hooper
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej